Ännu en superlyckad helg

Hej på er! Tänkte som vanligt berätta lite om helgen.

På fredagen vid 10-tiden satte vi oss i bilen och körde mot Gävle. Vi stannade i Ö-vik och käkade på max, och sen fortsatte vi den långa bilresan. Efter ca 6 timmar var vi framme i Gävle. Jag och Kristiina gick på stan medans Robin och Tero checkade in på hotellet. I Gävle var det jättevarmt och alla gick omkring i shorts och klänningar medans vi hade leggins på oss..

Efter en kort vistelse på stan mötte vi upp Robin och Tero och gick på systembolaget tillsammans. Sen gick vi mot hotellet som låg mitt i stan. Hotellrummet var jättefint med dubbelsäng, platttv, fondvägg, trägolv, badkar osv. Bland de finaste hotellet jag har bott på faktiskt. Efter att vi hade vilat lite började vi göra oss i ordning. När vi var klara gick vi över till Tero och Kristiinas rum där även Mats, Tuula, Oscar, Sitypon och Moa var. Vi drack några cider/öl och traskade sedan mot resturangen vi skulle äta på. När jag kom in på resturangen blev jag chockad. Den var så himla fin och hade hundratals små dioder i taket så att det såg ut som en stjärnhimmel. När vi hade ätit upp den goda maten gick vi till en karaokebar och lyssnade när fulla människor sjöng. Oscar och Moa sjöng också en låt.

På lördagen vaknade vi tidigt och tog oss ett skumbad. Sen fixade vi oss och gick ner och åt frukost. Jag kan efter renna "resa" konstatera att hotellfrukost är tamefan det godaste som finns. När alla var klara checkade vi ut ur hotellet och körde sedan mot sporthallen där karatetävlingen höll till. Efter en heldag i sporthallen kammade vi allafall hem två silver och en guld. När tävlingen var slut körde vi mot Sundsvall och åt på en pizzeria. Sen körde vi raka vägen hem.

På söndagen spenderade vi hela vår dag ute på terassen och soladade och grillade. Ni ska se vilka ränder jag har fått. Helt sjukt. Som vanligt hade jag en toppenhelg!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0