Högtider

Såhär tycker jag om de vanligaste (jag kanske har glömt några) högtiderna:

Julafton: En mysig och lugn dag med nära och kära. Jag älskar att ge och få presenter, tycker det är roligt när paketen är fina. Jag älskar julmat, gravad lax och julskinka är mina favoriter. Och sen det är alltid så himla kul när man kommer hem med alla nya saker!


Påskafton: När man var liten var påsken hur kul som helst. Man klädde ut sig som påskkärring och tiggde godis haha! Nuförtiden så är påsken inte så speciell, ibland får jag ett godisägg men mer än så blir det nog inte.


Alla helgons dag (halloween): Maskeradfest säger jag bara! Halloween skriker party hehe. Men man får inte glömma att den dagen egentligen är för dem döda, om man tänker efter så är det ändå ganska sjukt att man festar på den dagen. Man brukar ju tända ljus på sina nära och käras gravar då så nångång har jag följt med mamma och tänt ett ljus på hennes halvsysters grav.
 

Midsommarafton: Åh vilken rolig högtid! På midsommarafton så borde man åka bort till någon stuga med sina vänner och grilla, spela kubb och för att inte glömma: dansa runt midsommarstången, alltid lika kul efter några cider.


Valborgsmässoafton: Den här dagen är mysig tycker jag. Man ska ha på sig varma kläder och stå ute vid någon brasa med folk. Sedan så kan man fara till någon fest, fast helst ute eftersom det känns mer som valborgs.

Nyårsafton: Den bästa högtiden som finns!! Man ska vara festligt klädd, äta god mat, spela raketer (eller titta på) och ha kul som fan! Ett måste på nyårs enligt mig är man ska vara vaken LÄNGE, jag menar man har väntat i ett år på den högtiden och då vill man väl inte att den ska vara över på en gång?

Alla hjärtans dag: Inte en så speciell dag enligt mig. Det ända jag tycker man ska göra då är att umgås med dem man älskar. Och jag fattar inte varför många singlar hatar alla hjärtans dag, man kan ju umgås med sina vänner eller familj, kärlek som kärlek? Om man är ett par så är bio eller en romantisk film en bra grej. Det är även kul med överaskningar, typ en fin kärleksförklaring eller nått, behöver inte kosta en massa! Min alla hjärtans dag blev dock inte så romantisk, först körde vi skoter och sedan följde jag med Robin när han skulle fylla i sin tatuering..Jag blev rätt sur eftersom jag inte trodde att det skulle ta så lång tid att fylla i tatueringen som det gjorde, men som tur var så fick vi frasses mat av Kristina och då blev jag glad igen:]


Fettisdag: Jag visste inte ens att det var idag! Är fettisdag ens en högtid? Jag äter semlor när jag är sugen på det vilket inte är så ofta,föredrar godis!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0